Dicht bij jezelf blijven
Mindset

6 tips om te rechargen. Hoe doe je dat?

Nog snel even de mail checken, oh er komt ook nog een melding van Facebook binnen. Die moet ook meteen even bekeken worden. Snel één van de kids naar het station brengen. Oh en nu je toch stil staat kun je wel snel het appje van je vriendin beantwoorden. Ik weet niet hoe dit bij jou voelt, maar ik wordt er kriegel van. Het trekt mij leeg.

Of ik het in het verleden gedaan heb? Jazeker, maar ik ben grenzen gaan stellen hierin. Ik voelde me opgefokt, geïrriteerd, en mijn focus was overal behalve waar het moest zijn. Het gevolg was dat ik aan het einde van de dag uitgeteld op de bank plofte. Om daar weer opgeslokt te kunnen worden tv of telefoon. Nog geen rust dus. En terwijl ik dat zo nodig had. Geen prikkels meer. Het duurde even voordat ik me bewust werd welke prikkels mijn hoofd vol lieten lopen en hoe ik dat kon (en nog steeds) kan veranderen.

Een rustig hoofd geeft een rustig lijf, geeft energie. Geeft concentratie, overzicht en inzichten. Ik wil graag mijn bewustwordingservaring met jou delen en heb ze voor je op een rijtje gezet om het jou makkelijker te maken en inspiratie te geven.

Tip 1 plan vaste momenten

Maak 2 vaste momenten in de dag dat jij mail checkt. Voor de rest laat jij het voor wat het is. Zet ook je push up melding hiervan uit. In plaats daarvan kun je in de digitale ( of vaste) agenda een herinnering zetten.

Tip 2 zet meldingen uit

Zet push up meldingen uit van apps die jij niet belangrijk vind. Tegenwoordig heeft elke app wel een push up melding en kun je iedere minuut wel een melding verwachten. Dat is toch om tureluurs van te worden. Bij mij staan alleen die aan die ik belangrijk vind. De rest bepaal ik wanneer ik tijd en zin heb om te kijken.

Tip 3 let op je telefoongedrag

Appjes beantwoorden als je thuis bent. Als je erop uit bent of het nu met een vriend/vriendin of je gezin is. Laat de appjes voor wat het is. Laat ze niet je dag beïnvloeden. Want dat doen ze onbewust wel. Je bent een dagje weg, tijd voor jezelf. Desnoods spreek je af dat je kids je partner kunnen bereiken als er iets ernstigs is.

Ben je met je gezin op pad? Spreek dan ook samen wat af. Zo sta je niet bij de giraffen je te ergeren aan je kids die nergens oog voor hebben dan alleen de telefoon.

Tip 4 vliegtuigstand

Zet je tel op vliegtuigstand. Soms is het ook heerlijk om helemaal niet bereikbaar te zijn. Bijvoorbeeld als je aan het sporten bent of in een meditatie zit. Zet de knop in je hoofd om  om voor iedereen bereikbaar te zijn. Zet dan ook meteen die knop in je telefoon om.

Tip 5 leg je telefoon weg

Leg s’ avonds je telefoon aan de kant. Geen prikkels meer s’avonds zorgt ervoor dat je rustiger in je hoofd wordt en beter slaapt. Prikkels als drukke beelden, veel kleuren, veel geluid, je hoofd moet het allemaal verwerken en kan dit alleen als er rust is en dat gebeurt…….juist zodra je op bed ligt inderdaad.

Tip 6 zet het geluid uit

Zet je geluid van meldingen uit. Zo krijg je ook geen prikkels van die geluiden. Ik vind het zo hinderlijk als ik naast iemand zit de het geluid van zijn toetsenbord op de telefoon aan heeft. Hup uit met die prikkel. 

Wat een rust geeft dat!! En als ze je willen bellen dan hoor je dat gewoon mocht dat nodig zijn. Je hoeft namelijk niet overal controle op en geëntertaind te worden. Even niks is heel goed voor je gevoelige brein. Zo komt het echt tot rust en kan het ontprikkelen. Laat het los dat je iets “moet” doen. Niks doen is zo effectief!!!! Wat jou echt op dat moment nodig heeft weet je dan te vinden. 

Welke tip heb jij nog?

Heb je geen tip maar wil je er juist onder begeleiding mee aan de slag mail mij dan.

Liefs,

Gea

Schrijf je in voor de nieuwsbrief:

* indicates required
Gea

Mijn naam is Gea Hoeve, getrouwd, heb een dochter en stiefdochter, hond Buddy en kat Diesel en woon in het mooie Hoogezand. Als Life- en Vitaliteitscoach begeleid ik intuïtieve hooggevoelige vrouwen die op zoek zijn naar rust, energie, bewuste mindset en een lichter pleasure life. Ook voor burn out klachten kun je bij mij terecht. Mijn missie is om mijn kennis en ervaring andere HSP- vrouwen te coachen, ze bewuster te laten worden van hun mindset, hoe deze haar energie en kracht kan geven en hoe het universum hierin jouw ondersteund. Om zo een leven te leven zoals jij die vanuit jouw zielsmissie mag leven. Live the life you love!! Dit doe ik door programma’s en trajecten te faciliteren. Maak ik podcasts en meditaties. En je kunt mij vinden op insta en facebook. Daar plaats ik zeer geregeld posts om jou inspiratie te geven. Neem gerust een kijkje op mijn website www.geahoevelifestyle.nl

Dit vind je misschien ook leuk...